Neem bij ieder bezoek een geldig legitimatiebewijs en je afsprakenkaart mee. Bij de receptie kun je jezelf aanmelden.
Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak. Je kunt ons helpen door tenminste 5 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig te zijn.
Soms kan het nodig zijn dat je een gemaakte afspraak wil wijzigen. Indien je dat minimaal 24 uur vooraf doet hebben wij nog gelegenheid om op de voor jou gereserveerde tijd iemand anders te plannen. Dit voorkomt doorberekenen van kosten. Bij wijzigen binnen 24 uur of niet verschijnen op jouw afspraak worden de gemaakte kosten aan je doorberekend (code: C90). Let op, deze kosten worden niet vergoedt door je zorgverzekeraar en dien je dus zelf te betalen! We versturen vooraf een afspraak bevestiging- en herinnering per e-mail. Je kunt aan deze service geen rechten ontlenen. Ten alle tijde blijf je zelf verantwoordelijk om een gemaakte afspraak goed in je eigen agenda te noteren.
Ben je verzekerd voor mondzorg? Dan declareren we (via Infomedicsd*) rechtstreeks aan jouw zorgverzekeraar zodat je niets hoeft voor te schieten. Van een eventuele eigen bijdrage ontvang je dan de rekening thuis. Indien je niet voor mondzorg bent verzekerd kun je de behandeling na afloop bij de receptie voldoen. In onze praktijk is pinbetaling mogelijk.
Bij acute spoedeisende pijnklachten helpen we je dezelfde werkdag, mits je vóór 10 uur hebt gebeld. Om onnodige druk op onze spoedagenda te voorkomen is het wenselijk dat je minimaal 1 keer per jaar de tandarts bezoekt voor een preventief periodiek onderzoek. Bij een volledige gebitsprothese is eens per twee jaar voldoende.
Bij bezoek aan de praktijk graag het geluid van je telefoon uitschakelen en niet telefoneren. Roken en huisdieren niet toegestaan.
Je bent welkom met je hulphond mits vooraf aangekondigd. Bij voorkeur plannen we je dan met je hulphond aan het eind van de dag. https://www.knmt.nl/nieuws/patient-met-hond-natuurlijk-ook-welkom
*betalingsvoorwaarden van Infomedics zijn van toepassing. Meer info via www.infomedics.nl
TIJD IS KOSTBAAR | voor alle betrokkenen
Het komt regelmatig voor dat mensen hun afspraak vergeten en niet komen opdagen. Ook gebeurt het dat mensen op een laat moment hun afspraak afzeggen waardoor we geen gelegenheid hebben iemand anders in te plannen. De behandelkamer is dan gereserveerd en de tandarts en assistente staan tevergeefs te wachten. Op jaarbasis is dat een enorme verliespost voor de praktijk. Is het éénmalig per ongeluk en betreft het een korte afspraak dan gaan we daar coulant mee om. Bij herhaling of een langere afspraak zijn we helaas genoodzaakt de no-show kosten aan je door te berekenen.
Op basis van onze jarenlange ervaring plannen we zorgvuldig de agenda. Het resultaat daarvan is dat we 96,3%** van de consulten (marge 5 min.) op tijd in de behandelkamer kunnen starten. Het komt dus niet vaak voor dat je lang moet wachten. Tandheelkundige zorg is en blijft echter maatwerk. Geen mens is hetzelfde en ook behandelingen niet. Ook kunnen er bij een behandeling calamiteiten ontstaan waardoor de geplande behandeluur wordt overschreden. Indien dat gebeurt streven we ernaar je daarvan z.s.m. te verwittigen. Ook jouw tijd is kostbaar en besef dan ook dat we daar respectvol mee omgaan. We vragen je begrip voor het geval we door onvoorziene omstandigheden niet aan de afspraaktijd kunnen voldoen.
** gemeten in de periode januari 2019 t/m oktober 2020. een tijdsmarge van 5 minuten is inbegrepen.