Bij de eerste afspraak nemen wij een half uur de tijd om te luisteren naar uw wensen en daarop een optimaal zorgplan samen te stellen. Afhankelijk van de staat van uw gebit en de beschikbaarheid van geschikte recente röntgenfoto's kunnen de kosten en de benodigde handelingen afwijken. Hieronder vindt u de verschillende prestaties die kunnen worden uitgevoerd bij een intake consult.

Lees meer...

Neem bij ieder bezoek een geldig legitimatiebewijs en uw afsprakenkaart mee. Bij de receptie kunt u zich aanmelden.

Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak. U kunt ons helpen door tenminste 5 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig te zijn.

Soms kan het nodig zijn dat u een gemaakte afspraak wil wijzigen. Indien u dat minimaal 24 uur vooraf doet hebben wij nog gelegenheid om op de voor u gereserveerde tijd iemand anders te plannen. Dit voorkomt doorberekenen van kosten. Bij wijzigen binnen 24 uur of niet verschijnen op uw afspraak bedraagt het no-show tarief 25 euro per kwartier. een afspraakherinnering sturen we u per email. U kunt aan deze service geen rechten ontlenen.

Lees meer...

Tandheelkunde is een medisch beroep. Net zoals andere zorgverleners hebben tandartsen een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. De mens is immers geen machine die je met wat sleutelwerk weer repareert. Elk mens kan anders reageren op een behandeling.

Lees meer...

Een behandelplan kan gebaseerd zijn op diverse tandheelkundige mogelijkheden, zoals cosmetische tandheelkunde, het bleken van tanden, (keramische) kronen, bruggen en implantaten. Om te voorkomen dat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan zullen wij altijd de hiervoor geraamde kosten vooraf uitgebreid met u bespreken. Bij aanvang van de behandeling wordt een behandelovereenkomst opgesteld, waarin de verantwoordelijkheden van beide partijen zijn vastgelegd.

Lees meer...

Onze VIP-behandeling betekent dat u elk half jaar voor een uitgebreide controle komt. De afspraak duurt 30 minuten. In die 30 minuten krijgt u een periodieke controle door de tandarts. De preventieassistente kijkt uitgebreid waar plaque of tandsteen zit. Zij maakt dit voor u zichtbaar en laat zien hoe u dit zo goed mogelijk kunt verwijderen. Vervolgens zal ze zorgvuldig alle aanwezige plaque en tandsteen verwijderen. Tot slot worden alle vlakken van uw tanden en kiezen gepolijst, zodat u weer met een stralende lach onze praktijk kunt verlaten. U bespaart met een VIP behandeling veel tijd doordat veelal een vervolgafspraak niet meer nodig is.

Lees meer...

Elke behandeling is erop gericht om deze zo comfortabel mogelijk voor u te laten verlopen. Zo zijn eventuele noodvoorzieningen van hoge kwaliteit, zodat u reeds tijdens de behandeling gezien mag worden.

Lees meer...

Als echte gezinspraktijk hebben we affiniteit en veel ervaring in omgang met kinderen. Een kindergebit vraagt immers om een andere aanpak dan een volwassen gebit.

Lees meer...

We werken volgens de richtlijnen Infectiepreventie (WIP) die ook zijn vastgelegd in ons hygiëne protocol. Onze praktijk heeft de beschikking over een moderne sterilisatieruimte, met een duidelijke tweedeling, links is het verontreinigde gedeelte en rechts is het schone gedeelte, dat geeft de zekerheid dat alles wat er bij een patiënt wordt gebruikt of verbruikt ook echt schoon is.

Lees meer...

In een tandartspraktijk wordt gewerkt met stoffen die het milieu kunnen belasten. Wij beschouwen het als onze verantwoordelijkheid daarmee zo zorgvuldig mogelijk om te gaan.

Lees meer...

Tandarts Traa neemt alle maatregelen ter bescherming van zijn patiënten en medewerkers die voortvloeien uit het Besluit Stralingsbescherming van 1 maart 2002, waarin ook alle Europese normen voor röntgenstraling zijn opgenomen. Al onze apparatuur word jaarlijks gekeurd en bijgewerkt in ons KEW dossier. Bij zwangerschap maken wij uit voorzorg geen röntgenfoto’s.

Denkt of weet u dat u zwanger bent? Meld het ons!

Wij declareren rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar.

Heeft u een aanvullende tandheelkundige verzekering? In dat geval wordt uw nota, via Fa-med, rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd. U bespaart daardoor tijd en moeite. Eventueel ontvangt u nog een nota van uw restbedrag eigen bijdrage.

Lees meer...

Voor veel mensen zijn de voorwaarden van hun zorgverzekering, het recht op vergoedingen en aanvragen van machtigingen niet iets waar ze dagelijks mee bezig zijn. Vaak ziet men door de bomen het bos niet meer. Wij zijn u graag van dienst in het oerwoud van regeltjes en kleine lettertjes. We kijken en denken actief met u mee om te voorkomen dat u achteraf voor onverwachte kosten staat. Met het aanvragen van machtigingen en  adviseren over vergoedingen zijn we u graag van dienst.

OPENINGSTIJDEN

maandag t/m donderdag
8.00 – 17.00 uur
avondopening donderdag
17.30 – 20.30 uur
Vrijdag
8.00 – 12.00 uur

ADRES

Molenhof 16, 5482HM Schijndel
T: (073) - 549 22 20
E: info@tandarts-traa.nl

 

AFSPRAAK MAKEN

elke werkdag 9.00 - 13.30 uur

telefonisch of direct online:

 AFSPRAAK MAKEN

 

INSCHRIJVEN

 

SPOED

 

orthoschijndel

mondzorgmolenhof

 

 
krt-kwaliteitsregister-tandartsen facebook-tandarts-traa-schijndel